Meine Taten / Res gestae divi Augusti

Meine Taten / Res gestae divi Augusti
Author :
Publisher : Walter de Gruyter GmbH & Co KG
Total Pages : 193
Release :
ISBN-10 : 9783110380415
ISBN-13 : 3110380412
Rating : 4/5 (412 Downloads)

Book Synopsis Meine Taten / Res gestae divi Augusti by : Augustus

Download or read book Meine Taten / Res gestae divi Augusti written by Augustus and published by Walter de Gruyter GmbH & Co KG. This book was released on 2015-05-19 with total page 193 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Der Rechenschaftsbericht des Kaisers Augustuswar einst auf zwei Bronzepfeilern in Rom aufgestellt. Während das Original verloren ging, wurde 1555 im heutigen Ankara eine Abschrift in lateinischer und griechischer Sprache gefunden. Augustus streicht nicht nur seine außenpolitischen Erfolge heraus, er betont auch seine Fürsorge für das Volk. Stolz berichtet er von seiner Bautätigkeit, aber auch von den zahlreichen Ehrungen, die ihm widerfuhren.


Meine Taten / Res gestae divi Augusti Related Books

Meine Taten / Res gestae divi Augusti
Language: de
Pages: 193
Authors: Augustus
Categories: Literary Criticism
Type: BOOK - Published: 2015-05-19 - Publisher: Walter de Gruyter GmbH & Co KG

GET EBOOK

Der Rechenschaftsbericht des Kaisers Augustuswar einst auf zwei Bronzepfeilern in Rom aufgestellt. Während das Original verloren ging, wurde 1555 im heutigen A
Meine Taten - Res gestae divi Augusti
Language: de
Pages: 0
Authors: Augustus
Categories:
Type: BOOK - Published: 2011 - Publisher: De Gruyter Akademie Forschung

GET EBOOK

Der Rechenschaftsbericht des Kaisers Augustus (63 v. Chr. - 14 n. Chr.) war einst auf zwei Bronzepfeilern in Rom aufgestellt. Während das Original verloren gin
Meine Taten
Language: de
Pages: 0
Authors: Augustus
Categories: Rome
Type: BOOK - Published: 2015 - Publisher: Walter de Gruyter

GET EBOOK

Since 1923 the Sammlung Tusculum has published authoritative editions of Greek and Latin works together with a German translation. The original texts are compre
Meine Taten / Res gestae divi Augusti
Language: de
Pages: 144
Authors: Augustus
Categories:
Type: BOOK - Published: 2013 - Publisher:

GET EBOOK

Meine Taten
Language: de
Pages: 124
Authors: Augustus
Categories: History
Type: BOOK - Published: 2014-08-20 - Publisher: marixverlag

GET EBOOK

"Für die Sicherheit Roms sorgte er, soweit es menschlicher Voraussicht nach möglich war, bis in die ferne Zukunft." Sueton Die Legenden um den ersten Römisch